Cześć.
Taka mała uwaga na temat przeglądów - w ASO wpisują do książki przeglądów, że pierwszy przegląd po 15 kkm. Sprawdzałem w kilku Octaviach z 2008 roku -> wszystkie fabrycznie zaprogramowane na zmienne okresy przeglądowe a nie 15 kkm / 1 rok. Jak wpisują te 15 kkm do książki to by chociaż jeden z drugim podłączył komputer i zmienił to co fabryka ustawiła - ja rozumiem, że ASO chce zarobić ale zwykła przyzwoitość ....
U mnie po przejechaniu 4 500 km pokazuje przegląd za 22 500 km. Czyli przegląd po 27 kkm - przy jeżdzie 60/40 miasto/trasa to nie jest chyba źle.
Macko, a zobacz jak wyglada olej po 15tys i filtr oleju, to tak samo jakbys smazył frytki po raz którys na tym samym oleju, ja wymieniam co 15 tys ale znam takich co jezczac na 0w40 Mobila wymieniaja co 10, moze nie tyle olej co sam filt wglada makabrycznie(cały zapchany) , wiec tymbardzije jak masz nowe autko i chcesz zeby posłuzyło to wymieniaj czesto. Choc zgodze sie z Toba ze ASo kroja jak cholera na przegladach,
Mam przejechane 4 500 km i jutro jadę na wymianę oleju. Zalewam 5w30 VW 504 00/507 00. Zastanawiałem się jaką przyjąć strategię - czy 15 kkm / 1 rok czy zmienne okresy i zdecydowałem, że zmienne okresy. Po obserwcji kilku smochodów widzę, że czujniki sprawdzające jakość oleju i ustalające okresy międzyprzeglądowe działają - u gości którzy robią małe przebiegi po mieście komuter pokazuje przegląd po 13-16 kkm ( w ekstremalnym przypadku widziałem 8 500 km ale gośc kupił diesla i przejeżdża nim 1 kkm na dwa miesiące) a u tych co delikatnie ganiają po trasie 30-32 kkm - niby więcej niż 30 kkm miedzy przeglądami nie powinien pokazać ale w praktyce może być te 2-3 kkm więcej
Cześć.
Taka mała uwaga na temat przeglądów - w ASO wpisują do książki przeglądów, że pierwszy przegląd po 15 kkm. Sprawdzałem w kilku Octaviach z 2008 roku -> wszystkie fabrycznie zaprogramowane na zmienne okresy przeglądowe a nie 15 kkm / 1 rok. Jak wpisują te 15 kkm do książki to by chociaż jeden z drugim podłączył komputer i zmienił to co fabryka ustawiła - ja rozumiem, że ASO chce zarobić ale zwykła przyzwoitość ....
U mnie po przejechaniu 4 500 km pokazuje przegląd za 22 500 km. Czyli przegląd po 27 kkm - przy jeżdzie 60/40 miasto/trasa to nie jest chyba źle.
No mnie to też zastanawia - u mnie komputer pokazuje przegląd po jakichś 29kkm - ale jeżdżę głównie w trasie. W ASO oczywiście zapraszają po 15kkm - w sumie ten przegląd po 15kkm to i tak tylko tzw. inspekcja olejowa (nie aż taka droga), a większe czynności są przewidziane co 30kkm. Z drugiej strony chyba jakiś niegłupi inżynier ten komputer odpowiednio zaprogramował?
Ciach - Z drugiej strony chyba jakiś niegłupi inżynier ten komputer odpowiednio zaprogramował?
Wychodze z tego samego założenia - wiekszość nowych aut ma zmienne okresy międzyprzeglądowe - płacisz więcej za olej spełaniający odpowiednie normy i jedziesz na przegląd kiedy potrzeba. Starsze auta miały stałe okresy 30 kkm / 1 rok albo 2 lata ale widze, że od tego odchodzą - czasami można jeszcze spotkac 30 kkm / 1 rok - wychodzą widać z założenia, ze jak ktoś przejeżdża w rok 30 kkm to pewnie większośc po trasie.
Po obserwcji kilku smochodów widzę, że czujniki sprawdzające jakość oleju i ustalające okresy międzyprzeglądowe działają - u gości którzy robią małe przebiegi po mieście komuter pokazuje przegląd po 13
Z tego co mi wiadomo nie ma zadnych czujnikow sprawdzajacych zuzycie oleju w
silniku.Wymiana oleju jest obliczana przez komputer wg.nastepujacego schematu-klucza.
Czas jazdy na cieplym silniku,czas jazdy na zimnym silniku,ilosc odpalen na zimno,obroty silnika itd.Tak twierdza w ASO.
Potwierdza to fakt,ze po wymianie u mnie oleju po 5.000km wskazania komputera co
do wymiany oleju sie nie zmienily,a gdyby byl jakis czujnik monitorujacy zuzycie
oleju to ten fakt bylby ''odnotowany''i wydluzona ilosc kilometrow do wymiany.
To taki logiczny wniosek.
pozdrawiam
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Jutro zmieniam olej to zaraportuje czy coś się zmieniło - ja w ASO słyszałem, że największy wpływ na okresy międzyprzeglądowe ma ilość odpaleń ale, że i owszem czujniki są - zobaczymy jutro po wymianie czy coś się zmieni we wskazaniach maxi dot'a.
jezdze 90% po miescie, no odcinki dosc krotkie i przeglad wychodzi mi okolo 22kkm
tez sie zbieram do wymiany oleju bo juz sie zrobilo 6kkm
ten okres do przegladu zdecydowanie zaczyna mi sie dosc szybko skracac - styl jazdy zmienil sie z normalnego do trzymania gazu w podlodze
Sadze, ze dla kogos kto jezdzi po miescie przeglad i tak wypadnie blizej 15kkm niz 30kkm. Kolega ktory tu czasem zaglada z Golfem V 2.0TFSI wlasnie o tym pisal. Mial robic przeglad i wychodzilo to chyba okolo 17kkm
Maicroft, Ja jezdze tylko po miescie krotkie odcinki okolo 6-8 km.
Raz pojechalem do Katowic do Aligatora i zrobilem okolo 700km.Mam w sumie
przejechane 12000km i komputer pokazuje do przegladu 9300km.I to sie nie zmienia.
Po przejechaniu 3000km kiedy pierwszy raz sprawdzilem wskazania,caly czas sumarycznie wskazuje przeglad w okolicy 21000km.
Teraz jade na urlop i zrobie okolo 6000km po trasie...jestem ciekawy czy wydluzy
sumaryczna ilosc kilometrow do przegladu.
pozdrawiam
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
U mnie przegląd wychodzi za 9000 km przy stanie licznika 19400km. Odcinki jakie pokonuje to 2x po 15km codziennie. Reszta to 1600km/mc to odcinki od 60 do 200km i raz 2500km. Jazda normalna. Zużycie oleju 0.45litra na 19000km. Planowany przegląd przy przebiegu 28400km.
Moje obserwacje - jakieś 6 tygodni temu miałem wskazanie przeglądu na około 24 tys., a teraz, po dłuższej trasie, mam na ponad 29 tys. Więc to działa w obie strony, zależnie od stylu jazdy.
Moja Octavia (2006 rok) tez miala w ksiazce wpisane 15kkm (a strone wczesniej QG1 :lol: ), empirycznie sprawdzilem, ze jest faktycznie QG1 - przy 28507 pojawil sie napis "service 1500". Dlaczego tak pozno ? Ano dlatego, ze olej+filtr zmienilem przy 2kkm, a potem przy 15kkm, wiec czujnik caly czas widzial czysty olej. Tak tez zamierzalem robic nadal (zmiana oleju co 15kkm, a przeglad wedle czujnika czyli co 30kkm).
No to nie zaraportuje czy coś się zmieniło - olej wymienię dopiero w Środę - powód -> brak w magazynie filtra oleju do tsi :shock: Dzisiaj rozmawiałem z innym konsultantem i wg niego czujników badających jakość oleju nie ma - komputer zlicza liczbę odpaleń, styl jazdy i inne takie bzdety i podaje czas do przeglądu.
Tak czy inaczej zobaczymy w Środę
Macko, w 1.8T jest czujnik zuzycia oleju na 100% bo jak inaczej mozna wytlumaczyc to co u mnie ? Sadze, ze VW nie poszlo po bandzie i nie wycieli go z oszczednosci w nowszym silniku. A to ze w ASO konsultant tak mowi... no coz... Ja sie od takich "konsultantow" tez dowiedzialem, ze 5l oleju wchodzi do mojego silnika, ze powinienem wlewac 5W50 (niezgodny z norma dla tego silnika) i wielu, wielu innych ciekawych rzeczy :lol: kiedys dyskutowalem, ale teraz juz tylko przytakuje bo mi sie nie chce z nimi gadac
Piotr_T, nie jestem chemikiem,ale wydaje mi sie,ze do autorytatywnego
stwierdzenia stopnia zuzycia oleju silnikowego,potrzebne jest labolatorium w celu
przeprowadzenia analiz chemicznych.
Tak wiec jeden maly czujnik moim zdaniem nie jest w stanie dokonac analizy oleju.
Tak twierdza wszystkie ASO z ktorymi rozmawialem.
pozdrawiam
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
gebek, kiedys czytalem artykul o tych czujnikach - badaja po prostu przenikalnosc dielektryczna oleju lub opor (na jedno w sumie wychodzi w koncowej analizie) i na podstawie tego parametru komputer ocenia czy olej juz do wymiany.
Jeden z moich znajomych, który wymieniał miskę również potwierdził istnienie czujnika w tym silniku, więc to chyba prawda, że w AUM taki czujnik jest zamontowany. Ja również serwisuję auto w QG1 i mnie komputer wezwał do serwisu przy przebiegu 29000 km, po uprzedniej wymianie oleju przy 2200 km.
Piotr_T, pochwalam takie wymiany, powiem Wam , ze wczoraj by lem u mojego mechanika i pokazywał mi stopien złuzycia silnika w Audi A6, które regularnie było serwisowane z wymienianym olejem co 30tkm ( long life) i oczą nie dowierzałem jak zobaczyłem, planuje zakupic o II RS i napewno bede wymieniał co 10-15 tys olej, bez wzgledu na to co komputer pokaze( dobry olej to swierzy olej).
gebek, kiedys czytalem artykul o tych czujnikach - badaja po prostu przenikalnosc dielektryczna oleju lub opor (na jedno w sumie wychodzi w koncowej analizie) i na podstawie tego parametru komputer ocenia czy olej juz do wymiany.
Wlasnie wymienilem olej na nowy bez resetowania komputera.Przed wymiana pokazywal
9400km do wymiany i pokazuje nadal 9400km . Moim zdaniem gdyby byl czujnik jakosci
oleju...musialby ''zauwazyc swiezy olej i wydluzyc kilometry do wymiany.
Tak to rozumiem.
pozdrawiam
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
gebek, no to zadziwiajace bo u mnie sie wydluzyl okres do zmiany... najwyrazniej te O2 sa jakies wybrakowane Jakbys jeszcze dodal ile kkm zrobiles od resetu to moznaby cos moze blizej okreslic... ewentualnie zmieniles bardzo czysty olej na nowy lub brudny na kiepski - stad komputer nie zanotowal poprawy jakosci. Poza tym o czasie przegladu nie decyduje tylko i wylacznie czujnik jakosci oleju.
Komentarz